tiistai 12. kesäkuuta 2012

Nemoa etsimässä

Nyt on Myrtin kalapeitto valmis!  Onhan tämä ollut melkein valmiina jo jonkun aikaa, mutta tuo turkoosi Wool loppui ikävästi kesken tilkkujen yhdistämisvaiheessa. Kun sitä sain lisää, iski vaan laiskuus. Äsken laiskuus tuli selätettyä ja peitto on vihdoin valmis.


Koko peittoprojekti lähti liikkeelle vihreästä Nalle Aloeverasta ("Ihanan väristä lankaa! Tästä teen jotain pientä ja ihanaa vauvalle!"). Kun vihreitä kalatilkkuja oli kasassa 10, pitikin alkaa miettimään tuleeko peitosta tytön vai pojan peitto. Vai ehkä kummalle tahansa sopiva. Kaupasta mukaan eksyi vaaleanpunainen ja harmaa Nalle-kerä. Kun tilkkuja oli yhteensä 30, totesin, että 10 tilkkua puuttuu vielä, eikä kivan värisä Nalle-lankoja enää ole. Sitten keksin turkoosin Woolin.
Tyytyväinen olen näihin väreihin!

Peiton ohje on siis tästä Neulekirjasta:


Musta noitten kalatilkkujen ohjeessa oli virhe, jonka omissa kaloissa korjasin. Voi tosin olla, ettei siellä oikeesti mitään virhettä ollut, en vaan tajunnut ohjetta.

4 kommenttia:

  1. Kiitos :)

    Mä olen erityisen tyytyväinen just noihin värivalintoihin. Kaikki sopii niin hyvin yhteen, enkä mitään voisi jättää pois...

    VastaaPoista
  2. Tulipa hieno!
    Turkoosi oli loistava neljäs värivalinta =D

    VastaaPoista
  3. Kiitos matonkude :)
    Mä oon huomannut että mulla on kai just joku turkoosi kausi.. trikookankaita ostellessakin jotenkin jumiudun helposti turkoosipohjaisiin kankaisiin :D

    VastaaPoista