maanantai 27. helmikuuta 2012

Piirakkasukat

No mäkin sitten, kun kaikki muutkin...

Mulla oli tylsän harmaata Jussi-lankaa muutama kerä ja sille piti keksiä käyttöä. Selasin sitten Novitan sukkalehteä ja arpa osui piirakkasukkiin, joita monella olen nähnyt blogeissa.

Mun isotäti teki tälläiset joskus 15 vuotta sitten mun äitille. Malli oli niin herkullinen, että päätin opetella tekemään samanlaiset. En vaan sitten kovasta yrityksestä huolimatta onnistunut selvittämään valmiista sukasta miten kuvio oli tehty... Nyt ohjeen nähneenä, tiedän kyllä missä kohtaa mentiin muinoin metsään. Se on se välikerros, jonka aikana ei enää lisätä yhtä langankiertoa...

3 kommenttia:

  1. Mä oon monta vuotta yrittäny löytää jostain tollasten sukkien ohjetta! Luulis, että netistäkin jostain löytyis jos osais ettiä mutta ehkä tässä vaan on pakko uhrata rahojaan Novitan sukkalehteen..

    VastaaPoista
  2. Joo, emmäkään netistä löytänyt ohjetta, mutta luulen että se johtui siitä, etten tiennyt kuvion nimeä... silloin on hiukan huono alkaa mallia tosisaan etsimään :D

    VastaaPoista
  3. Iiihanat!! Mulla on työn alla samaisesta lehdestä ruppyvarsisukat ja nekin on mun taidoille ihan riittävää haasteellisuustasoa. :D

    P.S. Joogasukat <3

    VastaaPoista